Khamis, 21 Oktober 2010

::|| WaKiL KeLaB uMNo Luar NeGara kRiTiK uMNo ||::


Sifir kerajaan sekarang : Umno kritik Umno = kerajaan tumbang.Astro telah mejemput wakil Umno Luar Negara iaitu dari Morocco dan Soul.Salah seorang dari tetamu khas ini pernah berpengalaman datang ke bumi Mesir.Beliau melihat sendiri sifat pimpinan PKR datang ke Mesir berhadapan dengan mahasiswa Mesir selaku anak muda. Dibawah ini saya copy paste entry dari blog http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/



MEMALUKAN! Pemimpin Umno dikritik secara terang-terangan oleh wakil Kelab Umno luar negara (Moscow dan Seoul) dalam rancangan "Sudut Pandang" di Astro Awani sempena Perhimpunan Agung Umno 2010..

Dakwa wakil kelab Umno luar Negara ini, pemimpin2 dlm kerajaan (Umno) susah untuk didekati, banyak protokal dan sebagainya, sehingga menjadi punca penolakan anak muda kepada Umno dan Barisan Nasional..

Dalam masa yang sama, mahasiswa pro-kerajaan ini memuji gaya kepimpinan Pakatan Rakyat, khususnya Anwar Ibrahim sebagai seorang yang humble, sederhana, mudah didekati dan sebagainya..

Kalau dah penyokong (mahasiswa) tegar Umno pun buat pengakuan 'berani mati' ini, korang fikirlah apa reaksi anak muda negara yang lainnya..mungkin di sini menjawab persoalan, kenapa kerajaan begitu bersungguh2 mahu menyekat mahasiswa daripada bebas berpolitik...fikir2kan...wallahua'lam..

p/s: Hipokrit bukan? kata mahasiswa tak boleh berpolitik, tetapi kelab Umno luar negara ini boleh plak, apa kes?..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails