Jumaat, 5 November 2010

Makluman Facebooker : Sila UNLIKE Fanpage “I’m Proud To Be A Muslim”

PERHATIAN PENTING BUAT PARA FACEBOOKER !!! Fanpage Facebook “I’m Proud To Be A Muslim” menghina Islam.Jadi, kepada sesiapa yang telah 'LIKE' fanpage ni sila 'UNLIKE'. Fan Page ini dibuat oleh musuh Islam dan banyak gambar-gambar lucah.

Musuh-musuh Islam sering mencari peluang untuk menjatuhkan Islam.Apakah kalian tiada perasaan bertanggungjawab?



12 ulasan:

  1. salam ukhti, mohon copy utk dikongsi. syukran

    BalasPadam
  2. salam..

    sy dah cari...tp xjumpa...
    bleh tak saudari link kan alamatnya kat sini...

    sy cari xjumpa :
    http://www.facebook.com/search.php?q=I%E2%80%99m%20Proud%20To%20Be%20A%20Muslim&type=pages

    tq info ni..

    BalasPadam
  3. Salam ukhti.... ana nak minta maaf mungkin ini teguran kat ukhti berkenaan posting yg telah ukhti postkan, iaitu gambar-gambar menghina islam. Ana dengan rendah hati mohon supaya ukhti mendelete posting ini, ini kerana untuk pengetahuan ukhti, posting uhkti ini bagaikan menghina islam juga....
    Harap kita sama-sama meminta ampun daripada Allah Ta'ala

    BalasPadam
  4. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=124771670913815&set=o.46199348327#!/pages/Im-proud-to-be-a-Muslim/46199348327 itu link nye.. maaf sy x dapat nk search blog saudara...

    BalasPadam
  5. alhamdulillah, saya terbaca ruangan ni... saya pn like page ni... x perasan... bila saya tengok balik page ni, ternyata menghina Islam... terima kasih kak nana...

    BalasPadam
  6. alhamdulillah saya terbaca ruangan ni... saya pn like page ni.. bila tengok balik, ternyata ia menghina islam. terima kasih kak nana krn mengingatkan...

    BalasPadam
  7. kerana apa berlaku? kerana tiadanya institusi politik yg menaungi umat Islam. yg ada pun, parti politik yg mengikuti arus politik kufur. kufur dgn kufur, mmg x menang sampai bila2lah..

    BalasPadam
  8. Syukran dan alhamdulillah kerana sahabat sahabat sekalian mengambil satu kesedaran setelah melihat posting ini.Disini ana ingin memberi sedikit maklum balas kepada sahabat "TANPA NAMA"

    3 dari kaedah hukum tatacara perimbangan ialah:

    pertama : apabila berlaku 2 kemudaratan , maka dibolehkan melakukan (kerosakan/kerugian) yang lebih kecil dan lebih kurang akibatnya.

    kedua: untuk menghalangi kemudaratan yang lebih besar,maka dibolehkan melakukan kemudaratan yg lebih kecil.

    Para ulama usuliyyin juga ade menetapkan bebrapa kaedah dan panduan, Antaranya ialah:

    pertama: mencegah keroakan mesti diutamakan daripada melakukan kemaslahatan (kebaikan).

    kedua: melakukan mafsadah (kerosakan) yg kecil dibolehkan demi utk mendapatkan kemaslahatan (kebaikan ) yang besar.

    Berkaitan respon yang diberikan oleh sahabat yang bertanya ,pada ana ini juga merupakan salah satu nahi mungkar juge dan salah satu tindakan yang ana cuba sumbangkan untuk umat islam agar mengerti dan faham bahawa umat islam sekarang sering di injak injak oleh musuh musuh islam. Sekiranya ada respon yang memang sewajarnya ana harus delete posting ini, ana akan delete..

    maka disini. ana mohon dari pembaca2 posting ini, memberi respon adakah patut ana mendelete atau membiarkan nya.syukran pada sahabat yang mmebri respon .

    BalasPadam
  9. salam wbt..

    sekadar perkongsian buat semua,

    Sebenarnya isu gambar2 menghina Islam ini telah lama berlegar di laman2 maya ini, Alhamdulillah sekarang dah ada mereka2 yang prihatin dan sedar akan betapa besarnya maruah dan darjat umat Islam itu sendiri,apabila mereka ditindas barulah mereka bangkit. Sebelum ini isu karikatur menghina Rasulullah saw, umat Islam jugak bangkit menyatakan protes, kemudian ghaib seketika,kemudian timbul semula bila ada isu..

    Andai kata ada sahabat mengatakan bahawa mendedahkan isu ini seolah2 kita juga menghina Islam, kenyataan itu perlu difikirkan semula, kerana jika kita beranggapan begitu, maka seluruh media2 yang ada pada hari ini semuanya akan dikategorikan menghina Islam apabila mendedahkan isu ini, KITA MEMBUAT PENDEDAHAN, BUKAN kita yang membuat PENGHINAAN..harus dibezakan..


    Al-Imam Al-Nawawi mendedahkan enam keadaan yang mana seseorang itu dibenarkan oleh Islam untuk mengumpat dan menyatakan kejahatan atau keburukan orang lain(orang Islam @pun bukan Islam @pun belum Islam=):

    1.Orang yang dizalimi membuat aduan kepada pihak pemerintah ataupun pihak yang berautoriti agar kezaliman dapat dibanteras.

    2.Perbuatan mengumpat dan mendedahkan kesalahan adalah bertujuan untuk membasmi kemungkaran seperti apabila seseorang berkata kepada orang yang mempunyai kemampuan untuk mengubah kemungkaran: "Si Fulan melakukan kemungkaran. Maka cegahlah ia daripada kemungkaran tersebut". Namun hendaklah niat mengumpat tadi semata-mata kerana ingin mencegah kemungkaran.

    3.Meminta fatwa daripada seorang mufti yang mana orang yang bertanya terpaksa menggunakan umpatan bagi menjelaskan masalahnya kepada sang mufti. Contohnya si penanya bertanya "Ayah saya menzalimi saya kerana sebab begini dan begini. Bagaimanakah cara untuk saya mendapatkan hak saya?"

    4.Memberikan peringatan kepada para muslim terhadap kejahatan seseorang agar setiap orang dapat menghindari kejahatannya.

    5.Apabila seseorang itu menzahirkan kemungkaran yang dilakukannya secara terang-terangan. Maka ketika itu tidak mengapa seandainya kita menghebahkan kepada masyarakat tentang kejahatan yang dilakukannya kerana dia sendiri telahpun menzahirkan kejahatannya secara terang-terang.

    6.Mengumpat dengan tujuan mengenali seseorang. Apabila seseorang individu dikenali dengan sesuatu aib yang ada pada dirinya maka kita boleh menggunakan gelarannya yang merupakan aib tersebut atas tujuan untuk mengenali orang tersebut. Namun kebenaran ini dibolehkan dengan syarat si pemilik aib tersebut tidak merasa marah dengan gelaran aib yang disandarkan kepadanya selepas gelaran tersebut dikenali oleh orang ramai.

    semoga ada manfaatnya..

    BalasPadam
  10. assalamualaikum ya ukhti...sy berasa amat sedih apa yang berlaku pd umat Islam hari ini...Islam dihina dimana2...semoga Allah memberi pertolongan kpd kita untuk kita bangkit membersihkn nama Islam...Amin...

    BalasPadam
  11. kimak gila deorang ni . kurang ajar ! dah sah sesat .

    BalasPadam
  12. Memang kurang ajar anakk bedebah nak mampos tul page tu.. rasa mcm nak jadi terrorist bile baca page tu tau.. sakit ati jer.. dorg tu sbnrnye jeles dgn perkembangan Islam dan kadar penyebarannya yang cepat. ini tunjuk yg dorg tu dah panik dan paranoia dgn islam. reka citer macm spya org lain tmasuk mereka tak 'termasuk' islam. sedangkan realitinye dorg ni buang masa sbb ni akan menguatkan lagi kesabaran dan kekuatan umat islam. Allah maha besar..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails