Template by:
Free Blog Templates

Ahad, 14 November 2010

::|| MESTI BACA : SMS yang menakutkan dari seorang lelaki ||::

Satu lagi pembacaan saya yang membuatkan saya tersentak. SMS ini memang sengaja ditulis dengan penulisan seorang lelaki. Ceritanya memperlihatkan bagaimana seorang muslimat di'rosak' dengan mudah hanya dengan kata-kata manis! Wahai sahabat-sahabatku... Moga Allah peliharamu daripada semua ini...


**********************************************************************


1. salam. Blh sy kenal awk? Sy tertarik dgn prwatakan sopan awk. Dah lama sy prhatikn awk. Awk dak baik n sy trtarik la dgn tudung labuh awk. Sy harap kite bleh brkenalan.. ukhuwah fillah org kate..sy x terer sgt arab ni…

2. Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk…

3. Ingat tau, jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..

4. awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk, tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot, wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too..

5. Wak,selain family, Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?

6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm room8 sy ni. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u... ..

7. Yang. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau, mkin dalam pulak rindu kat syg ni... .hihihi..

8. Yang bi nak syg tau, sayanglah segalanya utk bi, syg la pmberi semangat utk bi... yang... ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!

9. Syg..da lama kite msg, leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u.... ..

10. Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..

11. Hi syg, watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg?... syg x caye kat abg eh.. huhu..

12. Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k..

13. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh, trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..

14. Thanks jumpa td, syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh, td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni.. tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u..

15. syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je... huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment…

16. Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..

17. Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji, abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg...

18. Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding. .

19. Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?

SELEPAS ITU BARU BERMULA ZINA YANG SEBENAR...

****************************************************************
20. huh!... syg mengndung? tahu kat ne... cube check balik dgn doktor... xkan sekali buat dah mengandung, check balik k..

21. huh! btol la syg mengndung ni?? syg, utk kebaikan kita berdua, lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..

22. Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa.....gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!

23. xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..

24. sori syg, abg xbleh temankan syg ke klinik tu, abg malu klu terserempak dgn family or member, malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..

25. Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung... kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la... bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg bodoh!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!

26. jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!...

27.(terputus hubungan)
- wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran..
- si lelaki mencari mangsa baru..
- dan kejadian terus berulang..

ITULAH KEBANYAKAN YANG TERJADI DI DUNIA KITA PADA MASA KINI

sumber: dari sahabat norita kamaruddin


25 ulasan:

  1. Salam..
    bagaimana pula kalau msg itu dr perempuan..ermm

    BalasPadam
  2. astaghfirullah..
    smoga kita smua dijauhkan dari sgodaan syaitan..

    BalasPadam
  3. izin share yee..
    syukran =)

    BalasPadam
  4. Syukran kak nana atas peringtan yang cukup bermakna. Moga diri kita, dan semua muslimat diluar sana akan sentiasa dilindungiNya.

    BalasPadam
  5. Syukran kak nana atas peringtan yang cukup bermakna. Moga diri kita, dan semua muslimat diluar sana akan sentiasa dilindungiNya.

    BalasPadam
  6. hmmmmm mcm tu la lumrah hidup,,,, hidup kadang2 tertipu dengan diri sendiri,,,setiap kata tidak semestinya manis... setiap layanan tak semestinya ikhlas kerana kita manusia y mempunyai sikap yang berlainan....

    BalasPadam
  7. bmula dgn adegan pegang2, kmudian mlarat smpi bzina.. pblsn dr allah akibat zina amat mnakutkn.. akhir cite p tetap yg rugi.. p wajib jaga khormatn diri kerana ianya milik suami sahaja.. bkn untuk llki yg tidak bgelar suami

    BalasPadam
  8. camne nk share bnde ni kat fb??

    BalasPadam
  9. astagfirullah..marilah kita sama2 meraih cinta ALLAH dari cinta manusia..

    BalasPadam
  10. AftrafiruAllah Allazim..

    sy pnh hmpr jd cmni, tp ppuan yg mulakkan dlu.. alhamdulillah sy dpt lari drinya.

    BalasPadam
  11. Siapa yang bersalah dalam cerita ni?

    BalasPadam
  12. klu aku dapat lelaki keparat mcm tu aku cincang sampai mati...

    BalasPadam
  13. termenenung daku membace entry ini..
    oohh apekah malangnya naseb..

    BalasPadam
  14. Takde maknanya cari siapa yanga salah. Semua pun tanggung dosa dan azabnya jika tidak bertaubat.

    BalasPadam
  15. Ya Allah...
    bila laki 2 nk mampos???!!

    BalasPadam
  16. ceh.pastu salah kan lelaki.

    sama2 salah.yg dok pegi layan buat apa.jaga lah diri.kawan boleh, tp pikir panjang sebelum buat apa2.

    BalasPadam
  17. sangat takut...smg kita semua dipelihara ALLAH dari bahaya zina neh...thanks nana atas peringat yg sgt baik ni.-k.mai-:P

    BalasPadam
  18. salam, betul 2..diri sy yg lemah ni pun hmpir terjebak dgn benda2 cam 2.. mgkin ujian Allah utk wanita yg brtudung labuh dan lelaki berkopiah. Alhamdulillah, sy sedar dgn kesilapan diri dan x trus hanyut dgn bnda2 cam2... Moga ini satu peringatan pd muslimah dluar sana..

    BalasPadam
  19. aslmkm,,
    to:nationalistpunk

    btul gak ckap kau,dua2 brsalah..tp klw brkwan ni stahu aku xbleh selagi xdak ikatan prnikahan hatta brtunang skalipun tp dgn brsyarat:

    -PSTIKAN ATAS BRSEBAB ATW KERJA (tp klw smbil wt kerja, smpat lg nk brtanya "makan ke blum? sihat k x?" i2,smbil mnyelam minum air nmanya,,xbleh=))

    -APABILA BERHUBUNG PSTIKAN ADA MAHRAM (ini tmasuk skali brtunang skalipn,jka nk kluar ngn siprmpuan i2 bleh, tp syartnya kna bwak bapak dy pegi skali,,mksudnya mahram nya dklngan walinya la,,hehe)

    -BILA BERURUSAN TIDAK BLEH MELUNAKKAN SUARA (klw da wt suara mnja 2,tempeleng j,klw nk mnja slpas khwin la,,aduhai..)

    -MENJGA PANDANGAN MATA (bla brurusan 2 ,jgn dok mengrling xtntu psal)

    -CBA RINGKSKN PRTEMUAN SEBOLEH YG MUNGKIN (skjp sdah la,nt krja 2 xjdi krja plak..)


    k,yg 2 j srba sket yg bleh nk dkongc brsma,,klw nk tw lbih lnjut,sla rujuk kitab2 n tnya 'alim 'alamah,, wslam,,,

    BalasPadam
  20. topeng-topeng syaitan..yang memperindahkan maksiat dan perkara2 batil.

    sila berkenalan dengan syaitan dan topeng-topengnya, supaya tidak mudah kita terpedaya.

    Setiap orang itu berbuat kesilapan. Semoga kita diberi peluang untuk bertaubat.

    BalasPadam
  21. hanya budak2 'agas' sahaja yang menulis sms dengan bahasa demikian. geli tekak aku membacanya. kalau aku jadi perempuan, haram aku nak layan lelaki tulis sms macam tu. eja pun style mengada2, ada hati nak jaga konon. jangan layan lelaki seperti ini kalau anda terjumpa satu hari nanti.

    BalasPadam
  22. kalau hanya salahkn sileleki 2 xpatut juga,siperempuan pun kena jaga juga adab dan sopan yg selama ini dia amalkan

    BalasPadam
  23. ermmmmmmmmmmmmmm

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails