Template by:
Free Blog Templates

Sabtu, 30 Oktober 2010

::|| VidEo pUTiNg bELiUNg Di pErLis pD 28 OcToBer 2010 ||::



Puting beliung ini ( angin Tornado ) bukan merupakan kali pertama berlaku di Malaysia.Alam dah beri peringatan kepada manusia.Bertaubatlah... bertaubatlah... bertaubatlah....

Dunia diselimuti penyakit Al Wahnu. Apakah itu Al Wahnu? Dalam hadis Rasulullah s.a.w. menta’rifkan penyakit ini sebagai cintakan dunia dan takutkan mati. Apakah implikasi penyakit ini kepada sistem sosial Islam?

Hampir tiba suatu zaman di mana bangsa-bangsa dari seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang-orang kelaparan mengerumuni hidangan mereka.” Maka salah seorang sahabat bertanya,” Apakah karena jumlah kami yang sedikit pada hari itu?” Nabi saw, menjawab,”Bahkan, pada hari itu jumlah kamu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih di lautan, dan Allah akan mencabut ‘rasa gentar’ terhadap kamu dari hati musuh-musuh kamu, dan Allah akan melemparkan ke dalam hati kamu penyakit al-wahnu.”Seorang sahabat bertanya, ‘Apakah itu al-wahnu itu, ya Rasulullah?’ Rasulullah saw, menjawab, “Cinta dunia dan takut mati.”
 (Hr Abu Dawud dan Ahmad)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails