Rabu, 23 Jun 2010

::|| NaMa SaYa aDa Kt BuKiT AmaN???? ||::

Salam Perjuangan buat duyuful kiram.Baru sebentar tadi saya buka laman penulisan saya.Dan saya dapati ada sedikit statement yang diberikan pada saya di shoutbox saya yang mengatakan " MUHD :nama ustzh ade dekat bukit aman tau,kuat sgt politik ni "
Ermm..saya yakin ini adalah doktrin yang cuba dibuat sebagai  satu provokasi  terhadap saya.Apabila saya nilai semula penulisan saya,tiada diskriminasi antara blogger-blogger yang lain.Alhamdulillah atas statement tersebut kerana saya akan anggap
ianya satu adat perjuangan.

Berjuang menempah susah
Menanggung derita menongkah fitnah
Itulah gelombang hidup samudera duka
Seorang mujahid membela taufiq..

Dipisah dia berkelana
Dibelenggu dia uzlah mula dibina
Namun jiwa tetap marak memburu cinta
Membara demi Allah dan Rasulnya

Berjuang tak pernah senang
Ombak derita tiada henti
Tenang, resah silih berganti
Inilah sunnah..orang berjuang..

Malamnya bagai rahib merintih sayu
Dihiris dosa air mata
Siangnya bagaikan singa di rimba
Memerah keringat mencurah tenaga
Itulah sunnah..berjuang..ke jalan Allah..

Berjuang memang pahit..
Kerana syurga itu manis
Bukan sedikit mahar yang perlu dibayar
Bukan sedikit pedih yang ditagih

Berjuang ertinya terkorban
Rela terhina kerna kebenaran
Antara dua jadi pilihan.
Dunia yang fana atau syurga..

Berjuang tak pernah senang
Ombak derita tiada henti
Tenang, resah silih berganti
Inilah sunnah orang berjuang

Malamnya bagai rahib merintih sayu
Dihiris dosa air mata
Siangnya bagaikan singa di rimba
Memerah keringat mencurah tenaga

Berjuang ertinya terkorban
Rela terhina kerna kebenaran
Antara dua jadi pilihan.
Dunia yang fana atau syurga..

Bila hayati lirik tersebut,saya akan tenang.

Firman Allah dalam surah As-Sof : ayat 4: Sesunggunya Allah s.w.t amat cinta terhadap hamba-hambaNYA yang pergi berperang di jalan Allah dalam barisan seumpama sebuah bangunan yang kukuh.
Saidina Ali pernah menukilkan satu pesan: "Kebenaran yang tidak bersistematik akan dikalahkan dengan kebatilan yang bersistematik"



4 ulasan:

  1. insyaALLAH...
    ALLAH takkan tinggalkan pejuang agamaNYA bersendirian....
    :)

    BalasPadam
  2. subhanallah.. tiada istilah takut dalam perjuangan...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails