Ahad, 4 Oktober 2009

:: BacK tO uNivErsiTy ::

Glitter Photos
[Glitterfy.com - *Glitter Photos*]salam ziarah buat duyuful kiram...

pejam celik pejam celik dan sedar tak sedar ,da 4 bulan cuti kuliah berlalu,dan selama 4 bulan saya menghabiskan cuti saya di bandar metropolitan cairo,egypt,berbagai barnamij yang di buat student yang tak pulang bercuti ke malaysia mengisi masa cuti dengan perkara yang berfaedah.Bagi yang sibuk ngan berpesatuan ,mereka sibuk dgn mengendalikan program dan mengikuti program-program yang dirancang,tak kurang juga nawaitu yang nak memenuhi masa cuti dengan bertalaqi dan bertafaquh, mereka juga sibuk dengan jadual-jadual yang padat ...ERMMMM nana??? sibuk ape lak??? nana sape?? saya la nana. hahahahah... saya heh?? sepanjang saya stay cairo ... semua saya join...saya ni kategori ala ala mutawasit.persatuan saya join, tafaquh , daurah saya join,saya tak la ekstrim sangat pada sumthing sudut. macam saya ckap tadi ala ala mutawasit.. AHAKS!!!

start this month and right now im back to university..heheheheh....sahabat - sahabat,doa sama sama moga this year kita sama sama meraih kejayaan dan kita mejadi lebih rajin, lebih cekal, lebih tabah, dan lebih semangat dari sebelum ni.kalau ikut kan naluri hati kecil dengan kudrat yang tak punya apa apa ni,aku rasa saya tak layak nak meneruskan perjuangan di sini tapi bila memikirkan nusroh ALLAH ,hati saya bulatkan hati dengan tekad dan yakin bahawa cinta ALLAH mampu mencemerlangkan akedemik saya kerana ALLAH penentu segalanya.Bukan sekadar akedemik tapi cinta ALLAH mampu membawa kebahagiaan yang sebenar-benarnya.BENAR!!! saya boleh rasa instinct saya amat perlukan ALLAH untuk membantu saya dalam fatamorgana dunia remaja
.IBNU QAYYIM berkata dalam AL-FAWAID "ASLUL KHAIRI WAL SYARRA MIN QIBALIT TAFAKKARI "
mafhum nya: asal punca kebaikan dan keburukan bermula dari pemikiran

Rentetan dari kata-kata tersebut.saya mula bersemangat lantas di lengkapi ngan muhasabah diri ,bahawasanya setiap natijah yang berlaku bermula dari kotak pemikiran kita.Buat duyuful kiram semua,moga tahun ni ALLAH menatijahkan kita semua dengan natijah yang terbaik dan paling penting ALLAH memberikan keberkatan dengan setiap langkah yang kita lakukan.wish for my self and duyuful kiram...THERE IS NO LIMIT TO WHAT YOU CAN ACHIEVE ,IF YOU DONT MIND WHO GETS THE CREDIT..

o.k....pesanan buat saya and kengkawan yang lain.dont kaslan kaslanah.moga capai misi and matlamat hidup kita sebagai penuntut ilmu.ORANG YANG CEMERLANG,ORANG YANG GEMILANG ADALAH ORANG YANG SENTIASA SIBUK DENGAN TUHANNYA,SIBUK DENGAN USAHANYA DAN SIBUK DENGAN TARGETNYA.remember!!! tiada yang sukar bagi hati yang mahu.
semangat....semangat....semangat....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails