Template by:
Free Blog Templates

Rabu, 10 Ogos 2011

Sahabat muslimahku : Jaga peribadimu!!!!

"Remaja hilang dipercayai dibawa diculik oleh rakan lelaki yg baru dikenalinya melalui laman sosial facebook...oleh itu kepada anak gadis diluar sana sentiasalah berhati-hati dan waspada dgn kenalan facebook anda...semoga anak gadis ini ditemui selamat sama2lah kita berikhtiar..."
dipetik dari facebook Jom tutup aurat dan jaga akhlak








DELUSI KALBUKU BUAT DIRIKU DAN SAHABAT SEMUSLIMAHKU


Assalamualai’kum saudari muslimahku yang dirahmati… Moga barakahNya menyubur mekar dalam kehidupan kita, insyaAllah.

Wanita solehah itulah bidadari cinta yang didambakan oleh penghuni syurga. Tanyalah kepada wanita disekeliling kita, hatta kepada seorang pengemis wanita yang, hati pasti terusik lantas mengiyakan gelaran wanita solehah yang diidamkan. Dangkalnya aqal wanita apabila dipersoalkan mengapa nabi hanya dilantik di kalangan lelaki... aduhai wanita muslimah, kau tetap tidak disisihkanNya. Malah Dia menganugerahkan kepadamu, keistimewaan yang tiada tandingan dengan lelaki. Lihatlah dirimu, carilah keistimewaan itu. Di situlah letaknya kebesaran dan keagunganNya.


Kerinduan ahli syurga terhadap wanita solehah melebihi kerinduan mereka kepada 70 orang wali. Peganglah pada janji sabda Nabi, dari Anas bin Malik r.a ”Apabila seorang wanita mengerjakan shalat lima waktu, berpuasa wajib sebulan, memelihara kemaluannya, maka ia pasti akan masuk syurga dari pintu mana saja yang dikehendakinya.” Tidakkah terusik hatimu muslimah semua... Senang untuk dirimu meraih syurga yang dijanjikan. Dan harus diingat bahawa janji-janjiNya itu adalah pasti.

Tunduk dan taatlah kepada perintahNya dan patuhlah setiap larangannya. Itulah bukti kecintaan seorang muslimah sejati itu terhadap Penciptanya. Kita seringkali patah hati, menangis malah hilang keyakinan hidup tatkala kekasih hati melukai hati kita. Kesatlah air matamu itu. Airmata berjurai itu adalah sia-sia jika kau menitiskan pada yang bukan haq. Carilah sakinah dan farhana dalam cinta Penciptamu. Kau akan ketemui cinta yang kasih yang didambakan. Kasih yang tidak akan melukakan. Berikan hatimu yang telah retak beribu itu kepada Penciptamu, pasti Dia akan cantumkan keretakkan itu dengan mahabbahNya. Tatkala cinta manusia itu membuatkan hatimu gusar, bimbang... cinta yang akan kau temui ini, tidak akan membuatkan dirimu gelisah, sebaliknya keredhaanNya akan menjadi alas kerinduanmu padaNya. Rindu pada alunan qalamullah, rindu pada munajat di seperti malam, dan rindu pada syurga yang dijanjikan. Lalu, pohonkan cinta insan yang mencintainya. Moga cinta insan itu akan menjadi pendorongmu, memudahkan laluan mujahadah.

Auratmu itu bukan tontonan manusia yang tidak berhak ke atasnya. Aurat adalah satu tanda malumu masih mempunyai kehormatan. Jagalah kehormatan dan maruah auratmu itu. Kau mengetahui batasan auratmu. Kau mengetahui sealimnya siapa mahrammu. Malah kau juga tahu syaitan laknatullah sentiasa merisik ruang untuk mendekatimu. Tutuplah auratmu dengan jilbab bukan sekadar hijab dan satr. Perhatikan pakaianmu, perelokkanlah auratmu. Rambutmu itu hanya mahkota untuk suamimu. Seorang ratu tahu masa dan tika yang sesuai untuk memperagakan mahkotanya itu, hanya pada yang berhak sahaja. Lalu, tutuplah ia dengan hijab yang akan melindungi dirimu daripada panahan mata ghair mahram.

Sedarilah bahawa perintah menutup aurat dan berhijab bukan untuk mengongkong dirimu tetapi ia bertujuan menjaga kehormatanmu, kesucian dan kemuliaan seorang wanita solehah. Lihatlah betapa Allah mengutamakan dirimu sehinggakan Dia memelihara dirimu sehalus mungkin. Jadi, wajarkah dirimu membayar dengan ketidaktaatanmu dan mengingkarinya.. Sungguh, dirimu adalah wanita yang zalim. Zalim terhadap dirimu sendiri... Ketahuilah, aurat dan kehormatanmu terlalu mulia untuk dizalimi. Sukakah jika dirimu bergelar penzalim?
NurkasihNya sentiasa menerangi lorong kehidupanmu... bangunlah daripada kealpaan. Bukalah matamu, lihatlah keagunganNya pada dirimu.

Diriku akan menjadi insan yang paling berbahagia, jika saudari muslimahku menjadi insan yang tahu menghargai pemberian kekasih sejatinya iaitu Allah SWT. Malah diriku akan menjadi gembira, jika ada saudari muslimahku yang membaca pena siberku ini lalu ia mengerti betapa diriku menyayangi saudari muslimahku sekalian.
insyaAllah, diizinkanNya kita pasti akan berjumpa lagi... Doaku, moga dirimu dan diriku sentiasa mentarbiyyahkan diri kita dengan jati diri wanita muslimah dengan ’alimah, ’abidah, dai’yah, murabbiyah, zahidah dan khadimah. Persiapkan dirimu wahai saudari muslimahku, kerana kau adalah bidadari cinta!

"Kanvas cinta ini terlukis wajah muslimah, yang kiasan rindunya takkan lemah walau dihunus 1000 mehnah.
 Pada hijab rindu, terserlah pada Qalam, dialah Muslimah Acuan Quran"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails