Isnin, 26 April 2010

::|| kEtiKa LeNSa CamEra BeRCaHaYa ||::

Taqwim saya sepanjang satu bulan (APRIL) di Kota Kaherah,Mesir..... Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud : Sesungguhnya Allah itu suka kepada seseorang yang apabila melakukan pekerjaan ,ia lakukan dengan bersungguh-sungguh.Semoga thabat hati-hati kita dalam meneruskan dakwah dan istiqomah dalam setiap amal yang dilakukan.Sedar tidak sedar imtihan semakin menghampiri kita.Semoga duyuful kiram dan sahabat-sahabat terus berusaha dan berusaha dan berusaha dalam menuntut ilmu Allah demi menggapai mardhatillah.Salam perjuangan buat ulama' junior dari saya .Sedikit perkongsian sepanjang saya di kota kaherah yang telah diadaptasi kan dengan kepingan lakaran lensa kamera buat duyuful kiram.


Meninggalkan teratak kesayangan di Mansoura buat seketika waktu....Sayonara seketika syaqah ku...


Alhamdulillah tiba juga di tempat persinggahan saya Johor Student's Hostel,Cairo.....

Pada 10 - 13 April berlansungnya Muktamar Sanawi PMRAM yang ke-77.Saya di taklifkan sebagai Perwakilan Negeri Johor.



Pada 17 April perasmian bangunan asrama pelajar johor yang dirasmikan oleh DYMM Sultan Ibrahim Ismail Almarhum Sultan Iskandar,Sultan Johor....Saya ditaklifkan sebagai Unit Persegaran.Bagi unit ini..kami di beri pakaian kelengkapan persegaran..huhuhuhu(tak pakai pun)





Beberapa hari sebelum pulang ke mansoura,saya ambil kesempatan berjalan-jalan disekitar hayyu asyir ,hayyu sabik.Jalan-jalan mentadabbur kejadian alam.



Pada 22 April bersiap-siap pulang ke mansoura bersama seorang sahabat .

Di kota Ramses,tempat destinasi terminal bas ke El Mansoura.

Alhamdulillah perjalanan selamat.Akhirnya sampai juga destinasi yang dituju.Gambar dihadapan kawasan rumah saya iaitu Muhafazah Ad daqahliyah



Pada keesokannya,hari terakhir muzakarah bekelompok.Ermmm sedikit kenang-kenangan buat ahli usrah saya hasil dari idea saya yang tak seberapa. Imam Dailami meriwayatkan dari Anas dengan marfu'
bahawa Rasulullah SAW bersabda ertinya: "Hendaklah kalian saling memberi hadiah kerana hadiah itu dapat mewariskan rasa cinta dan menghilangkan kekotoran hati."
Dalam hadisnya marfu, Imam Thabranimeriwayatkan dari Aisyah RA bahawa Rasulullah bersabda ertinya: "Biasakanlah kamu saling memberi hadiah nescaya kamu akan saling mencintai."

Kami buat rojak buah sama-sama
Nyumy-nyummy (sedap tapi pedas (T_T) huhu..)

Keesokan harinya pada 24 April,berlansung Muktamar Wafidyn di kuliah siswi (Al-Azhar University Faculty Of Islamic Studies For Girl ElMansoura yang dianjurkan oleh The World Association For Al - Azhar Graduates
Alhamdulillah khoir segala nya.Segala yang berlaku telah dirancang oleh Al-Khaliq.Sebaik-baik perancangan manusia,perancangan Allah itu lebih utama.Jom fokus pada studi.Moga-moga Allah pandang niat kita semua.Selamat berjuang dalam menegakkan agama tercinta.Jom memburu mumtaz.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails