Khamis, 21 Oktober 2010

::||AbBas Nk SeRaH Hak PalesTin SbG PeNyELeSaIaN||::

Rabu, 20/10/2010 - Presiden Palestin Mahmoud Abbas telah menyatakan kesediaan untuk mengumumkan penamatan konflik dengan Israel dan memberikan sebahagian besar daripada Palestin yang penuh bersejarah.
Abbas, yang berbicara dalam sebuah wawancara dengan Channel TV One Israel malam tadi, mengatakan bahawa ia bersedia untuk
menyatakan penamatan tuntutan Palestin dan menamatkan konflik Palestin-Israel dalam isu penyelesaian damai dapat dicapai.

Abbas yang juga pemimpin puak Fatah, mengatakan bahawa ia mengakui Israel dan menyatakan bahawa Israel berhak untuk menyebut dirinya dengan panggilan apa sahaja sama ada Yahudi atau sebaliknya. Bagaimanapun, dia mencatat Israel tidak meminta Mesir atau Jordan atau negara-negara lain untuk mengenalinya sebagai “negara Yahudi”.

Ulasan:Mahmoud Abbas merupakan boneka Israel.Boneka ini akan dipertahankan oleh Israel untuk terus kekal menjadi Presiden agar menghalang sama sekali digantikan oleh pimpinan Hamas.Jika Israel benar-benar mahukan kedamaian dan mengembalikan kestabilan ,mereka pastinya tidak akan menggunakan kekerasan kerana mereka sudah sedia maklum ,keganasan hanya akan dibalas dengan keganasan.


sumber rujukan : Palestinkini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails