Sabtu, 5 September 2009

:: di cyber cafe ::

:: pemandangan dr balkoni syaqah aku di kahera ::



salam ceria duyuful kiram...now aku kat cairo..semenjak lahirnya blog aku ni..aku takde wat post yang panjang lebar lagi..tp insyaallah satu hari nanti bile aku de spend time aku menulis.now bukan la busy tapi berbagai tribulasi yang menimpa. ni pun aku kat cyber net kat hayyu sabi` Azhar net.first time g sorang lak tu .tu pun sebab aku nak send article palestine as edituriol WARTA and laporan gerak kerja.setelah seminggu aku tak pernah buke blog aku uhuk uhuk..syukran kawan2 coz sudi give mesej kat shoutmix aku.ermm aku nk cite la skit dlm fatrah baru seminggu di cairo, banyak input aku dapat,input dimana aku dapat kekuatan secara spritual..kadang kadang aku terfikir.. dimana kita berada, ilmu Allah tu ada dimana mana cuma atas inisiatif invidual itu sahaja yang mahu atau tidak untuk mengecapi ilmu itu sendiri.tengah2 aku type ni,tetibe teringat plak urusan aku di kuliah baru2 ni. apepun syukran atas sahabat2 yang banyak bg support moral ,setelah muhasabah diri sendiri,baru aku tahu ujian yang Allah bagi itu adalah tarbiah dari Allah.ermm teringat aku ngan sepotong hadis ((man yuridu billahi bihi khairan,yusibu minhu)) semoga dengan setiap ujian tu akan memperbetulkan dan mencantikkan lagi diri aku sebagai seorang penuntut agama Allah.baru baru ni aku onn9 yahoo mesengger ngan atok aku (atok aku pun ade ym gak hehehehhe). tok aji pesan kat aku.. buat ape nak sedih pade ujian yang Allah bagi.yang penting nawaitu kite.kat mane pun kite pergi.. ingat pesan atok.. jangan lupe tegakkan kalimah Lailaha illallah


aku bangga ngan mak abah aku dan mak yang mana aku jadikan role model hidupku sentiasa tak pernah putus-putus memberi semangat dan nasihat. mase aku futur baru- baru ni.. bertalu talu mesej aku dapat dari family . aku rase, kalau bukan semangat yang diberikan oleh keluarga aku, mugkin aku tak setabah ini.. alfun syukran buat keluarga tersayang.
buat sahabat sahabat, teruskan perjuangan kita di ardul kinanah ni,kalian la yang diharapkan untuk meneruskan perjuangan ini.kite patut bersyukur nikmat yang di berikan iaitu nikmat iman dan dan nikmat islam.. tapi kita sering lupa atas dua nikmat yang mana kita selalu sia siakan iaitu masa lapang dan usia ..sedar tak sedar kita da pun berada di hari yang 15 ramdhan yang mana di marhalah yang ke dua iaitu marhalah magfirah.pesanan buat diriku dan duyuful kiram, semoga dengan madrasah ramadhan ni,kita dapat mendidik dan mentarbiah diri kita untuk menjadi yang lebih baik dari sebelum nya.
Nabi SAW bersabda : tuba liman malaka nafsah,wawasia`tu baituhu ,wa baka khotiatihi
mafhum nya:beruntunglah bagi sesiapa yang memmiliki jiwanya,luas rumah nya dan menangisi kesalahan lalu..

upps....alamak! aku da lewat dah ni.. nanti nak wat juadah buka plakm hari ni giliran aku masak..tapi sebelum aku g cc aku sempat wat karstard...anyway alhmdulillah dan syukur kerana aku diberi sedikit masa dan waktu untuk mencoret sedikit sebanyak dalam blog aku ni..
ramdhan kareem..kullu sannah wa antum toyyibin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails