Template by:
Free Blog Templates

Selasa, 31 Januari 2012

Shafri, wartawan Harakah pergi untuk selama-lamanya

KUALA LUMPUR, 31 Jan: Harakah kehilangan seorang warganya apabila wartawan Mohamad Safri Samsudin, 42 tahun, meninggal dunia jam 5.37 petang ini di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Shafri (gambar) yang mula koma pagi tadi disahkan mengidap barah Ahad lepas oleh HKL.

Beliau meninggalkan lima anak yang berumur antara lapan hingga 16 tahun dan isteri, Puan Sharifah Nurhayati Al Yahya.

Selasa, 10 Januari 2012

Sabtu, 7 Januari 2012

Pembaca berita tersasul, Anwar Ibrahim PM Malaysia


Fenomena Ustaz Azhar Idrus 2011


Fenomena Ustaz Azhar Idrus

Bhg.3 : Foto-Foto Kebiadapan Zionis Laknatullah Terhadap Saudara Kita Di Palestin 2011

Baginda Rasulullah SAW pernah bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya kalian hanya akan dibantu dan diberikan rezeki oleh Allah jika kalian semua membela orang yang lemah." (Hadis riwayat Bukhari)

Jumaat, 6 Januari 2012

Bhg.2 : Foto-Foto Kebiadapan Zionis Laknatullah Terhadap Saudara Kita Di Palestin 2011

Setiap Muslim tidak akan sama sekali membiarkan saudaranya direndahkan atau dihina. Dia juga tidak akan membiarkan saudaranya menghadapi bahaya sendirian melainkan wajib baginya untuk membantu, menolong, memperkuat, membela dan melindunginya.



Bhg.1 : Foto-Foto Kebiadapan Zionis Laknatullah Terhadap Saudara Kita Di Palestin 2011

" Tidak beriman seseorang kamu sehinggalah dia mengasihi untuk saudaranya apa yang dia kasih untuk dirinya sendiri "
[ HR Bukhari & Muslim ]

Pesanan TGNA Kepada Mahasiswa



Pesanan ulama' Kepada Mahasiswa. Bukan atas dasar politik kami post tetapi pandangan alim ulama kita selami dengan iman dan takwa.. semoga bermanfaat.

AS: Ikhwan Telah Berkomitmen untuk Hormati Perjanjian Mesir-Israel

Ikhwanul Muslimin Mesir, yang telah mendominasi pemilihan parlemen Mesir, telah menawarkan jaminan kepada Washington bahwa mereka akan menghormati perjanjian perdamaian 1979 Mesir dengan Israel, kata seorang pejabat penting AS, Kamis kemarin (5/1).
"Mereka telah membuat komitmen kepada kami akan menghormati perjanjian itu," kata juru bicara Departemen Luar Negeri AS Victoria Nuland ketika ditanya apakah Washington percaya bahwa partai Islam akan menegakkan perjanjian Mesir-Israel.
Salah satu tokoh gerakan Islam Ikhwan awal pekan ini mengatakan bahwa pihaknya tidak akan mengakui negara Yahudi dan mereka akan menempatkan kesepakatan damai dengan referendum ketika Ikhwan mengambil kekuasaan.
"Kami tidak akan mengakui Israel dalam keadaan apapun, kami berbicara tentang entitas pendudukan dan musuh kriminal," kata Dr Rasyad Bayumi, wakil kepala Ikhwan.
Pada bulan September, Ikhwan menuntut "revisi" dari hubungan Mesir dengan Israel, tetapi tidak menyerukan pembatalan perjanjian, yang pertama antara Israel dan sebuah negara Arab.
Ikhwan juga memiliki hubungan dekat dengan kelompok Hamas Palestina, yang dipandang sebagai kelompok teroris oleh Israel dan Amerika Serikat.

ERAMUSLIM

Khamis, 5 Januari 2012

Auntie BERSIH Jumpe Wanita Umno



"Kita bukan tahap yang sama"
Terbaiklah auntie ..........

Politik, Mahasiswa Dan Modus Operandi Pemerintah

Mahasiswa dan politik merupakan dua entiti yang tidak dapat dipisahkan. Tapi itu dulu. Mahasiswa sanggup berada dibarisan hadapan apa sahaja isu berkaitan sosial amnya, opresif dan ketidakeadilan terhadap masyarakat oleh sang penguasa yang rakus.

Lama-kelamaan, mahasiswa dan politik cuba dipisahkan. Ia cuba dipisahkan oleh golongan-golongan fasis yang ingin mengekalkan kuasa mahupun golongan konservatif yang takut akan perubahan dan sering berada di zon selesa.

Rabu, 4 Januari 2012

Ulasan : Pasca Kebangkitan Mahasiswa 1 Januari 2012

     Muktahir ini, kebangkitan mahasiswa begitu digeruni oleh pihak pemerintah. Kebangkitan ini dikatakan  suatu kebangkitan anti kerajaan, militan, extreme dan sebagainya. Namun tanggapan yang jauh terpesong itu tidak lansung melemahkan semangat juang mahasiswa walaupun di tohmah dan dilabel sebagai satu kebangkitan yang membabi buta, kebangkitan tanpa arah tuju dan kebangkitan tanpa idealisme perjuangan.


     Pasca era 1 Januari 2012 telah memberi satu suntikan energetically kepada jiwa-jiwa muda khususnya dan seluruh rakyat amnya dalam mendepani arena arus perubahan negara. Laungan suara-suara keramat inteligensia memberi satu kesedaran bahawa mahasiswa bukan boleh dibakul sampahkan oleh pihak-pihak yang cuba menghidangkan intimidasi dengan berbagai tindakan. Apa yang berlaku terhadap Saudara Adam Adli dan Saudara Safwan Anang serta partisipasi aktivis mahasiswa yang lain telah mencerminkan komposisi muda yang akan menjadi isyarat awal bahawa kebangkitan mahasiswa yang tidak pernah malap walau ditekan, dihentak berbagai ugutan. Mahasiwa lagi dihentak, lagi bersemangat.

Isnin, 2 Januari 2012

Dedikasi buat aktivis Mahasiswa

Jangan menunggu sampai ada waktu yang tepat untuk memulakan sesuatu

Pandanglah waktu sekarang adalah hari yang tepat untuk memulakan sesuatu

Jangan menunggu suasana hari riang baru mahu bertindak

Ciptakan semangatmu gerakan perjuangan untuk melakukan sesuatu

Jangan takut masalah yang kamu hadapi

Jangan takut ancaman kerana itu lebih mematangkan kamu

Pertahankanlah semangat juang, jangan cepat menyerah

Jangan takut pada ugutan, Kita ada Allah



SUARA MAHASISWA SUARA KERAMAT

Ahad, 1 Januari 2012

Video Ini Mesti Kita Tonton : A.B.U

A.B.U Satu Insiatif Rakyat


     A - Asalkan 

  B -  Bukan

U - Umno

Video : Detik Cemas Perhimpunan Mahasiswa 1 Januari 2012 Di UPSI


BANGKIT BANGKIT MAHASISWA !!

Zaharuddin Abd Rahman:

"Janganlah memukul mahasiswa yang tidak sependapat sebegitu teruk sehingga patah tulang dan kecederaan serius yang lain. Tindakan kekerasan hanya akan menambah kebencian dan mencetus keinginan pihak lain membalas dengan kekerasan. Mahasiswa generasi muda beridealism yg perlu ditangani dengan aqal & minda, bukan dengan belantan."

*Ustaz Zaharuddin merupakan mantan Presiden PMIUM iaitu jawatan yang dipegang oleh Saudara Safwan sekarang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails